Utolsó kommentek

2010.05.16. 07:55 faile

Ropogós bőrű sertéskaraj

Címkék: zsálya sertéskaraj

A nagy egybesütött hús problémája engem mindig is izgatott. De ezzel nem vagyok egyedül a családban, anyu is sokszor próbálkozik vele, egyenlőre mérsékelt sikerrel. A múltkor már majdnem ki is böktem neki, hogy igazán kihagyhatnánk az ünnepi fogások közül. Anyósom kicsit több sikerrel szokta elkészíteni, de ott sem az az eredmény, amiről az ember álmodozik: ízes, olmos hússzeletek, hanem általában száraz, és hát.. ízetlen legalabbis nekem.
Persze én is próbálkoztam vele, és nem kell mondani, hogy az első próbálkozásaim, az előbb említett sülteknél még rosszabbul sikerültek. Képtelen vagyok azonban feladni a témát, mert egyrészt a berakomasütőbe-megsül-nagyonfinom ételek idő/energiatakarékos megoldásaiért rajongok, másrészt mindig csorog a nyálam, amikor a kalandfilmkben olyan jó étvággyal eszik a sülteket (tudom színészek:))
Szóval profihoz fordultam. Gordon Ramsey:Vasárnapi ebéd. (A könyv felépítése , amúgy kellemesen kaotikus és egyszerű, jó ötletek keverdnek, általam nem is ismert alapanyagú ételekkel.)
 

Íme: A ropogós börű sertéskaraj  

Hozzávalók:
kb. 1,3 kg-os kicsontozott bőrös sertéskaraj
2 gerezd meghámozott, finomra aprított fokhagyma
1 citrom lereszelt héja
1 kisebb maréknyi petrezselyemlevél
1 kisebb maréknyi zsályalevél
só, bors, olívaolaj
 

 A bőrt beirdaljuk általós és arra merőlegesen kb 2 cm-ként (szalonnáig átvágjuk). Megfordítva a húsos részt bevágjuk vízszintesen, de nem teljesen, hogy ki lehessen nyitni, mint egy könyvet. A kiterített hust megszorjuk a fűszerekkel, fokhagyma, citromhéj, só, bors, és ráhalmozzuk a pertrezselyem és zsályaleveleket. A zsályának elég erős ize van, legalabbis mi szárítottal csináltuk (lehet, hogy azért), és szerintem elég kevesebb. összhajtjuk a húst, öszekötözzük, és húsos résszel lefelé vékonyan kiolajozoztt tálba tesszük. A bőrös részét szárazra töröljük, megszórjuk sóval és olviaolajjal, és beledörzsöljük.
 

A sütőt legmagasabb fokozatra állítva berakjuk, és 15-20 percig sütjük, amíg a bőr aranyszínű és ropogós nem lesz. Percenként lestük a sütőt, húú, tényleg nagyon jól nézett ki. Az "esztétikai sütés" után jön a tényleges sütés, 450 grammonként 25 percig kell sütni. A mi karajunk 75 deka volt, tehát pontosan 42 perc után kivettük. :)
15 percig pihentetjük. (fotózzuk, nyálcsorgatunk, esetleg befejezzük a köretet)
 

Mmm...finom lett. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanyfu.blog.hu/api/trackback/id/tr502006507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

éhes vagyok 2010.05.16. 22:30:54

Nagyon szép lett, nyilván finom is. Nekem is van csak beteszem, sül, kiveszem, remek típusú receptem, ígérem, rövidesen közre is adom.
süti beállítások módosítása