Utolsó kommentek

2010.04.22. 14:15 faile

Török lencsekrémleves - Régi vacsorák 1.

Címkék: sorozat vöröslencse régi vacsorák

 

Rámtört a nosztalgia, elnézést. Biztos emlékeztek az albérleti naptár receptjeire, amikor legalább a hónapban egyszer, amikor az aktuális receptet megfőztünk, ettünk valami rendeset (kis túlzással :D)

Itt a januári:

10 dkg vöröslencse

1-1 közepes sárgarépa és petrezselyem

1 vöröshagyma

1 gerezd fokhagyma

babérlevél, chili paprika, tejföl , mustár, ecet, cukor...izlés szerint

A lencsét megmossuk és 9 deci vízet ráöntve egy éjszaka áztatjuk. (valójában tapasztalataim szerint elég 1-2 óra, akkor is gyorsan megfő). Másnap a zöldségekkel együtt, a babérlevéllel, a kimagozott chilipaprikával feltesszük főzni. A vízet amit a lencse magába szívott, azt pótoljuk előtte.  A babérlevelet kidobjuk, összeturmixoljuk, majd tetszőleges sorrendben és mennyiségben fűszerezzük a levest.

Hétvégén csináltam, még most is finom.:D

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanyfu.blog.hu/api/trackback/id/tr311942535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

babó 2010.04.22. 21:04:59

micsoda nosztalgia :))

jó ötlet a sorozat, nekem is van egy ötletem, de még átgondolom.

tapasztalatom szerint a vörös lencsét egyáltalán nem muszáj áztatni, múltkor teljesen szétfőztem anélkül is, pedig nem akartam, csak ott maradt. persze ez jól jön ha hirtelen felindulásból eszem lencsét...

faile 2010.04.22. 22:11:30

Éhes voltam, és nem volt mit enni itthon. :D
Egyet kihagytam, szép vörörs színe nem a lencsétől lesz, hanem a sárgarépától, kész átverés...:D

éhes vagyok 2010.04.22. 22:34:18

A vörös lencse tényleg remek, bár nekem mindig szétfő, áztatás nélkül... Valahogy nemtudom eltalálni a "picit még kemény" és "a fene, szétesett" állapotok közti pillanatot.

babó 2010.04.23. 10:19:23

@éhes vagyok:
azaz!!
ezért kell belőle krémlevest csinálni :))
és a színe is elmegy sajna.

éhes vagyok 2010.04.27. 12:08:07

viszont, ha már naptáras recept: kenyérben sült csülök???? nekem nincs meg, csak emlékszem, hogy nagyon nem volt rossz:)

faile 2010.04.30. 06:37:46

@éhes vagyok: te meg leírod a mascarpones isteni csokitortát?, Arról még talán fotó is van valahol:D
süti beállítások módosítása