Utolsó kommentek

2015.09.27. 00:16 faile

Pöttyös kalandom

Címkék: torta

Oké, ez az én álmom volt, hogy csináljak egy ilyet...de mégse akartam a saját születésnapomra. Gondoltam, megsütöm Andinak a már régóta csodált belül színes pöttyös tortát.
1a.jpg

 

Nulladik lépésnek persze szereznem kellett egy sütinyalóka sütő formát, de így utólag visszagondolva ez volt a legegyszerűbb. Ételfesték:pipa. Gyerek:hokimeccsen, pipa. Minden készen állt.

 

Arra gondoltam, hogy piskótatésztával működni fog a varázslat. Jó nagyra megnő, és nyersen se folyik szét. Jól nézett ki, de már sütés közben látszott, hogy valami baj van, a felső túlfolyónyílásokon semmi nem akart kibújni... 20 perc elteltével megkegyelmeztem neki, de az eredmény siralmas lett, kicsi horpadt izék lettek, a szép gömbök helyett. 

 

Ekkor kerestem egy autentikusnak látszó angol leírást a tésztához, ami kb. a cupcakes süti alapra hasonlít, sok vaj, sok cukor. Nem vagyok oda érte, mert nagyon tömény, de most hanyagoljuk az ízt, a látvány a lényeg! Már nyersen és sokkal masszív anyag azonban a puha szilikon formát azonban inkább felnyomta, minthogy túlfolyt volna a kis forma tetején hagyott nyílásokon.

 

Szóval este tizenegyre eljutottam oda, hogy van két sikertelen kísérletem a gömbökre, persze közben Andi is hazaért a meccsről.... ekkor két dolgot eldöntöttem: lefekszem aludni, és többet nem fotózok a telefonnal, mert rémesen életlenek a fotók.....  

 

Másnap reggel...

Torta mindenképp kell, úgyhogy elővettem a tegnapi összefolyt gömböket, (..épp most ne ragaszkodjak makacsul az elképzeléseimhez..muhaha...) és elkezdtem felesleget lefaragni róluk. OLLÓVAL.  A jó eredmény elváráson felüli lett, így aztán gyorsan tovább is léptem. Csináltam sok fehér tésztát, tettem a golyók alá is, fölé is. .....és reménykedtem. 

6b.jpg7.jpg

Nem lett tökéletes. A tészta nem tudta teljesen befedni a golyókat, ahogy megnőtt. Sebaj. Ugyan nem tudtam már egy jó fehércsokis mascarpone-s krémet tenni a tetejére, ami szerintem ment volna hozzá, mert nem volt alapanyag, csak egy tejszínes fehércsokisat, de talán lett tragikus.

11.jpg

"- Boldog Szülinapot, Andi!

- Anya, miiiez? Azt mondtam Ildi-féle csokitortát szeretnék szülinapomra!!!

- Ohh..ez olyan..csak, hmm....fehércsokis!

- ANYAAAAA!!"

 Sigh..

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanyfu.blog.hu/api/trackback/id/tr287839846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása