Utolsó kommentek

2010.04.19. 13:21 babó

A kihívás napja - strucc vörösboros mártásban

Címkék: strucc szárnyas vörösbor

Mit hozzak, ludat vagy kacsát? Kolbászt, tejet, lisztet, köszi. Ám miután ember hazajött az egyik nagyon olcsó áruházból, a hűtőben egy csomag strucc lábszár fogadott. Évek óta emlegettük, hogy így-úgy meg kellene kóstolni, de hát hol lehet kapni, meg drága is, mindig elsikkadt a dolog, annyi mindent nem ettünk még.

Ne komplikáld el a dolgot, dobj össze valamit. De el ne rontsd, mert piszok drága. Ez aztán a bizalom. Ígyhát nekiestem az internetnek, hogy receptet kerítsek. Magyarul nem sok találat volt, a mindmegettén egy cikk, és a strucctenyésztők egyesületének honlapja, de ott is inkább külföldi oldalakról lefordított receptek szerepeltek (semmi echte magyaros ugyebár). Németül aztán már sok találat volt, ezeket néztem alaposan, Strauss, de nem ám Johann. Nagyon széles volt a paletta, avokádó, szarvasgomba, whiskey a receptek alapanyagai között. Végül arra jutottam, hogy egy megpirít-szaftban párol típusú megoldással próbálkozom, ami talán nem olyan elegáns, mint sok más lehetőség, de eddig még bármilyen hússal működött. Hiába, biztonsági játékos vagyok.

 

50 dkg strucc lábszár

1 fej vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

fél evőkanál liszt

1,5 dl száraz vörösbor

1 babérlevél

só, bors, olaj, vaj

 

A húst szétbontottam, megtisztítottam. Nagyon szép, sötét színű hús, jellegzetes illattal, viszont mivel lábszárról volt szó, rengeteget kínlódtam a méretes inak kioperálásával. A cafatokra kockákra vágott húst kevés olajon, jó forró serpenyőben, kis adagokban pár perc alatt megpirítottam, közben sóztam borsoztam. Tányérra szedtem, lefedtem. A serpenyőbe egy kevés vajat tettem, ezen megfonnyasztottam az apróra vágott hagymát, majd beletettem a fokhagymát. Rátettem a lisztet, gyorsan átkevertem, majd beleforgattam a húst is. Rögtön beleöntottem egy kevés vizet (jó lett volna egy kis húsleves), majd a vörösbort is. Beletettem a babérlevelet és még egy kicsit megfűszereztem. Fél órát pároltam alacsony lángon, de ez egyértelműen kevés volt az igazi omlós állag eléréséhez, legalább egy órát számolnék rá, de lehet, hogy másfelet. (Sajnos nekünk épp nem volt ennyi).

A végeredmény egészen jó lett, bár a katarzis elmaradt. A hús jellegzetes íze, ami egyértelműen különbözik az általam ismert szárnyasokétól, jól átjött, de ezzel a recepttel a pl marhahús is nagyon finom, de azzal ár/érték arány messze jobb. Lehet, hogy mégis be kellett volna vállalni valami különlegesebbet. Mindenképpen fogunk még kísérletezni vele, de nem a közeljövőben.

 

 

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanyfu.blog.hu/api/trackback/id/tr721934117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

faile 2010.04.19. 14:01:40

Én egyszer ettem strucchúslevest, amiben volt husi is. Pont olyan volt mint egy normál tyúkhúsleves :D

akácméz 2010.04.19. 16:04:07

@faile: Nekem egyszer egy darab sült strucc került a számba, de hosszan kellett dolgozni, hogy le is tudjam nyelni, így sajnos az ízére se nagyon emlékszem.. De egyszer kipróbálnám a kengurut is, állítólag édes a húsa.

faile 2010.04.19. 19:55:49

@akácméz: szerintem a haspók akkor is jobb nick :D

kiskanál 2010.04.19. 22:40:54

ezt nagyon jó volt olvasni!! ilyeneket kellene irni! :)
ki az akácméz?

éhes vagyok 2010.04.20. 16:12:05

@kiskanál: Valóban nagyon jó írás! és csatlakozom a kérdéshez is:)

babó 2010.04.20. 20:52:13

csináljatok már avatart, mindig csak magamat látom :)

faile 2010.04.21. 07:41:29

@babó: állandóan belefagy a kép beállításába...

babó 2010.04.21. 10:40:47

@faile:
én lekicsinyítettem PSben valamennyire, nem lehet, hogy a tiéd túl nagy?

faile 2010.04.21. 13:12:25

@babó: passz, csak 32 kb, de ha mondom hog yallitsa be profilképnek, akkor amikor rékérdez, hogy biztosan cserélni akarod? akkor megáll az oldal

babó 2010.04.23. 10:16:40

@faile: hű de dögös itt valaki :)))
süti beállítások módosítása