Utolsó kommentek

2013.02.04. 21:48 éhes vagyok

(Köz)kívánatra: karácsonyi narancsos túrótorta

Címkék: torta túró csoki narancs

A váci karácsonyi vacsi tortája a maradék hasznosítás és a sütés nélkül letudható desszert kategóriák jeles képviselője.
Rá pár nappal megint elkészítettem, talán még finomabb lett, mint az első (de biztosan kevésbé csúszott szét), úgyhogy ezt a kissé módosított receptet írom le.
Alja: Kb. 30 dkg mézeskalács, kissé szikkadt, szecskázógépben morzsává dolgozva, 10 dkg olvasztott vajjal összekeverve.
Ezt egy sütőpapírral kibélelt 28 cm-es tortaformába nyomkodtam, majd a cucc ment a hidegre. - By the way miért szólnak a receptek 26 cm-es tortaformáról, amikor 28-asat árulnak minden felé?
Amég ez dermedt, elkészült a krém: 75 dkg túrót pépesítettem botmixerrel (lehet nagyobb boltokban eleve krémeset kapni, én nem olyan boltban jártam), ment hozzá 2 zacsi zselatin fix (vagy mi a neve a főzés mentesnek), vaníliás cukor és fahéj ízlés szerint (azaz nem sok), és egy narancs héja és leve. Amikor ez jól elkeveredett, óvatosan beleforgattam 2 dl tejszínt habbá verve. Ha az alja már megdermedt, mehet rá ez az egész kence - ezután megint hűtés következik.
Az időjárás a kezemre játszott, 0 fok körül elég volt kitenni a tortát, szépen dermedt. Amikor már kb jó volt, meg indulni is kellett volna már, megcsináltam a tetejére a csokoládét, amelyhez feledésbe merült mennyiségű csokoládét valamennyi tejszínnel olvasztottam össze, lényeg, hogy megdermedve se legyen kőkemény, de ne is folyjon. Ezt még ráöntöttem, kicsit hűlt, és kész!
Ui: Másnap még finomabb, ha kibírjátok addig...

Ui2: Kép nincs róla?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sarkanyfu.blog.hu/api/trackback/id/tr815063147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása